CAYMA POLİTİKASI
- CAYMA HAKKI
- Alıcı, Ürün/Ürünler’i teslim aldığı tarihten itibaren 14 (ondört) gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin Sözleşme’den cayma hakkına sahiptir. Ancak niteliği gereği bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek gıda ürünlerinde cayma hakkı kullanılamaz.
- Cayma hakkı süresi, hizmet ifasına ilişkin sözleşmelerde sözleşmenin kurulduğu gün; Ürün/Ürünlerin teslimine ilişkin sözleşmelerde ise Alıcı’nın veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin Ürün/Ürünleri teslim aldığı gün başlar. Ancak her halükârda Alıcı, sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir.
- Ürün/Ürünler’in iadesi mağazadan teslim veya kargo şirketleri aracılığıyla yapılabilmektedir.
- Siparişin Satıcı tarafından kargo firmasına teslimi, Alıcı’ya yapılan teslim olarak kabul edilmez.
- Alıcı, iade edilecek Ürün/Ürünler’i sadece Satıcı’nın anlaşmalı olduğu Kargo Şirketi’ne teslim edebilir. İade edilen ürün veya ürünlerin geri gönderim bedeli Alıcı tarafından karşılanmalıdır.
- Yapılan iadeler, kesinlikle orijinal kutu veya ambalajı ile birlikte gerçekleştirilmelidir. Orijinal kutusunun veya ambalajının zarar görmesi durumunda (örneğin, kargo etiketi yapıştırılmış veya kargo bandı ile bantlanmış orijinal kutu gibi), Ürün/Ürünler’in yeniden satılabilirlik özelliğini yitirmesi ve başka bir müşteri tarafından satın alınamaması riski bulunmaktadır. Alıcı, iade etmek istediği ürün ile ilgili Cayma Formu’nu doldurarak Satıcı’ya başvurmalıdır. Satıcı, Alıcı’nın iade sürecinde gerekli belgeleri sağlaması konusunda gerektiğinde yardımcı olacaktır.
- Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde;
- a)Tek sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim edilen Ürün’de, Alıcı veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin son Ürün’ü teslim aldığı gün,
- b)Birden fazla parçadan oluşan Ürün’de, Alıcı veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin son parçayı teslim aldığı gün,
- c)Belirli bir süre boyunca Ürün’ün düzenli tesliminin yapıldığı durumlarda, Alıcı veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin ilk Ürün’ü teslim aldığı gün
esas alınır.
1.8 Ürün teslimi ile hizmet ifasının birlikte olduğu durumlarda, Ürün teslimine ilişkin cayma hakkı hükümleri uygulanır.
1.9 Satıcı;
- a)Ürün’ün teslimi veya hizmetin ifasından önce Alıcı’nın cayma hakkını kullanması durumunda cayma hakkının kullanıldığına ilişkin bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren,
- b)Ürün’ün tesliminden sonra Alıcı’nın cayma hakkını kullanması durumunda, cayma bildiriminin kendisine ulaştığı tarih itibarıyla bedel Satıcı’ya aktarılmamışsa cayma hakkına konu Ürün’ün, iade için öngörülen Kargo Şirketi’ne teslim edildiği tarihten veya iade için öngörülenin haricinde bir Kargo Şirketi ile iade edilmesi durumunda da Satıcı’ya ulaştığı tarihten itibaren,
- c)Alıcı’nın siparişinin yasal süre içerisinde teslim edilememesi nedeniyle Sözleşme’yi fesih hakkını kullanması durumunda fesih bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren
14 (on dört) gün içinde, tahsil ettiği Sözleşme konusu bedeli ile teslimat masraflarının Alıcı’ya iadesinden sorumludur.
- d) Alıcı’nın Satıcı’ya cayma beyanını bildirmesi durumunda Satıcı, cayma talebinin kendilerine ulaştığına ilişkin teyit bilgisini derhal Alıcı’ya iletmek zorundadır.
1.10 Alıcı, bir siparişi iptal etmek istediğinde, iptal talebini iletmek için e-posta adresi, Altıntepe Mahallesi İstasyon Yolu Sok. No:3 İç Kapı No:1 Maltepe/İstanbul adresine yazılı bildirimde bulunarak veya info@anatoliatruffles.com.tr adresi aracılığıyla Satıcı ile iletişime geçmelidir. Aksi halde Alıcı tarafından Cayma hakkı kullanılmamış sayılacaktır. İptal talebi iletilir iletmez, Satıcı, talebin alındığını onaylamak ve işlemin gerçekleştirildiğini bildirmek için Alıcı’ya e-posta yoluyla bir bildirim gönderecektir.
1.11 Alıcı cayma süresi içinde Ürün’ü, işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullandığı takdirde meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir.
- CAYMA HAKKININ KULLANILAMAYACAĞI HALLER
2.1 Alıcı aşağıdaki hallerde Cayma hakkını kullanamaz;
a) Alıcının istekleri veya açıkça onun kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan sözleşmeler,
- b) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve Satıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler,
- c) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallarda; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler,
ç) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler,
d) Alıcı tarafından ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması şartıyla maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler,
- e) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddimallara ilişkin sözleşmeler,
- f) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, Alıcı’nın onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler,
- g) Niteliği gereği bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek gıda ürünlerine ilişkin sözleşmeler.
- Cayma hakkı talebinizi, “Cayma Başvuru Formu” ile Işık Anadolu’ya ait iletişim kanallarından iletebilirsiniz. Başvuru formuna buradan ulaşabilirsiniz.